Hogyan foglalj bababarát szálláshelyet?

A legtöbb utazni vágyó szülő általában régiókra keres rá vagy kifejezetten célirányosan településekre, továbbá ajánlások révén bizonyos szállodákra.

Persze van, amikor csakis az ár és a lakóhelytől való távolság határozza meg, hogy melyik szállásra esik a választás vagy maga a szálláshely típusa,kategóriája illetve a felszereltség és a programajánlatok, látnivalók a környéken is meghatározóak.

Továbbá családonként is eltérő, hogy az aktív pihenést vagy inkább relaxálást, wellness üdülést választják. Van, aki a vízpartot részesíti előnyben, van aki a hegyvidéket, van aki a nagyvárost. Sokan falun szeretnek nyaralni, hogy a gyerekek megismerkedhessenek az állatokkal.

Szerencsére egyre növekszik Magyarországon is a baba,-illetve családbarát szálláshelyek száma, ezzel is megkönnyítve a választást.


1.lépés

Gyűjts információt a kiválasztott szálláshelyről!

Ma már szerencsére nagyon egyszerű megtalálni azt az információt, ami segít neked a döntésben.

Hol nézelődj?

Közösségi média felületein (Facebook, YouTube, Instagram, Pinterest, Google+) → nagyon jó szállás tippeket kaphatsz mint pl.a Bababarát Szállások Csoportjában, FB oldalán vagy a weboldalon
Közvetlenül a szálláshely FB oldalán, weboldalán
Szálláskereső,-közvetítő portálokon
Bloggerek oldalain
Online cikkekben, ajánlókban
Barátok, ismerősök ajánlásai alapján
Babás FB csoportokban
Hírlevelekben, e-mail ajánlatokban
Újságokban


2. lépés

Olvass tapasztalatokat, beszámolókat különböző fórumokon!

Erre is tökéletes a Bababarát Szállások zárt csoportja, hiszen valós élménybeszámolókat találsz és napi szinten frissül az adatbázis. Valódi szülők, valódi élmények. Lehet már meglévő beszámolók után kutatni vagy akár új posztban is rákérdezni. Utóbbi esetében sokkal több friss élményről is olvashatsz.

Mire ügyelj:

Milyen a vélemények tendenciája?
Mely pozitív és negatív aspektusokat látod viszont újra és újra a különböző portálokon, posztokban?
Hogyan reagál a szálláshely a kritikára?


3.lépés

Válassz időpontot!

Legtöbbször egy bizonyos időpontra keresünk szálláshelyet, de előfordul az is, hogy egy ajánlatot látunk és annak megfelelően foglalunk.

Tippjeink:

Tervezz előre
Szezonon, kiemelt időszakokban nem csak nyugodtabb lehet a pihenés, de olcsóbb is
Ha flexibilisek vagytok a szabadságot illetően, figyeld a Last Minute akciókat


4.lépés  

Ellenőrizd az ajánlatokat, csomagok tartalmát és hasonlítsd össze az árakat!

Melyik napokra vonatkozik az ajánlat, érvényes hétvégére is vagy csak hétköznapra?
Miket tartalmaz az ár (érdemes több portálon is körülnézned a összehasonlítás miatt)?
Összevonhatod-e más akciókkal?
Hosszabbíthatod-e?
Minimum hány éjszakától foglalhatod?
Étkezés minden főre vonatkozik? Gyermekekre is?
Gyermekek esetében hány éves korig ingyenes?
Szoba mérete mekkora, milyen típus (keress képeket a szálloda weboldalán kívül is a szobákról)
Átruházhatod-e
Fizetés módja
Lemondási feltételek

 


5. lépés

Nézz utána a szálláshelynek!

Szálláshely elhelyezkedése milyen?
Szálláshely és a hozzá tartozó épületek, infrastruktúrája milyen?
Milyen bababarát eszközöket tud biztosítani a szálloda?
Milyen programajánlatok vannak?
Internet ingyenes-e?
Milyen plussz szolgáltatásokat tud biztosítani a szálloda ingyenesen, illetve felár ellenében?
Check-In, Check-Out mikor van, lehetséges-e korai becsekkolás, későbbi kicsekkolás?
Ha szeretnél upgrade-et egy magasabb kategóriára, lehetséges-e és mennyibe kerülne?


6. lépés

Ha elhatároztad magad, foglalj!

Mire ügyelj:

Ajánlatot kértél, esetleg egyből foglalni szerettél volna? Minden esetben olvasd el alaposan az érkező e-mailt. Lehet hogy csak ajánlat es ahhoz, hogy fixen lefoglald, még vissza kell írnod!
Foglalási számot kérj, ha telefonon foglalsz, így tudsz mindig hivatkozni valamire.
Szállásközvetítő oldalakon sokszor meg kell várni a szálláshely visszaigazolását is, a foglalási szándék elküldése még nem garancia.


7. lépés

Hogyan fizess? Milyen fizetési módok vannak?

Nem garantált foglalás“: ilyen esetben sem előleg, sem hitelkártyás garanciára nincs szükség. Ilyenkor a szoba általában egy meghatározott időpontig van biztositva (többnyire ez 15-18 óra között), ami azt jelenti, hogy addig az időpontig meg kell érkezni a szállodába. Ha a szálloda túl van töltve vagy nagy az érdeklődés és nem érsz oda, a szobát eladhatják másnak!

Hitelkártyával történő garantált foglalás“: ilyen esetben a hitelkártyád adatait adod meg → szám, lejárati idő, cvc (háromjegyű titkos szám a kártya hátoldaláról). Ez utóbbi nem minden esetben szükséges. Nem történik előleg fizetés, a szoba viszont (általában másnap reggelig) a te részedre fixen biztosítva van!

Hitelkártya típusok: Visa, MasterCard, AmericanExpress, Jvc stb. Maestro es Visa Electron bankkártyák általában ebben az esetben nem használhatók garantálásra.

A hitelkártya elő-autorizálása: ebben az esetben a megadott kártyáról a foglalás teljes összegét vagy az első éjszaka árát lefoglalja a szálloda. Ez nem minősül fizetésnek, viszont a pénzedhez ebben az esetben nem tudsz hozzanyúlni! Erre figyelj, ha más szolgáltatást (étterem stb) is hitelkártyával fizetnél és limitált az összeg, nehogy hoppon maradj! Az összeg blokkolását a szálloda egy telefonhívással feloldhatja, viszont így is több napba is belekerülhet amíg hozzájutsz a pénzedhez. Ha az üdülés végén hitelkártyával fizetsz, akkor a szálloda felhasználja a blokkolt összeget és még amit a szobaszámlára irattál! Ha máshogy fizetsz, akkor a blokkolt összeg banktól függően 2-3 hét után magától feloldódik.

Előleg fizetése: az üdülés teljes összegének x%-a előre utalással vagy hitelkártya megadásával

Amire figyelj:

A megadott határidőre érkezzen be időben a pénz, mindenképpen számold bele a bankok átfutási idejét. Ilyenkor legtöbbször ez az összeg vissza nem térítendő (tehát foglalás lemondása esetén elveszíted ezt az összeget). Akadnak kivételek, mindig nézzük át alaposan a leírásokat.

Az üdülés teljes összegének előre történő kifizetése a foglalas napján vagy pár napon belül. (Advance Purchase) Ez a fajta fizetési mód általában kiemelt időszakok esetén (pl. Szilveszter) vagy nagyon akciós csomagajánlatok esetén használatos. A teljes összeg vissza nem térítendő. Ezek a fizetési módok a leggyakoribbak a szállodaiparban, DE mindenképpen olvasd el MÉG A FOGLALÁS megtétele előtt a te szállodádra vonatkozó feltételeket!

Szobaszámla: a szállodai tartózkodás alatt éttermi, szépészeti es egyéb költségeket nem kell azonnal fizetni, hanem a számlát aláírod es az utazáskor fizetsz. Jól nézd meg mit írsz alá, mert a recepción nem mondhatod, hogy te azt nem fogyasztottad, ha egyszer aláírtad. Sok helyen ahhoz, hogy a szobaszámlára írasd a szállodai kiadásokat, hitelkártya vagy készpénzes garanciát kell adni a becsekkoláskor (amit persze visszakapsz, ha nem fogyasztottál semmit). Ez a garancia többnyire külföldi szállodákban elterjedt.

Lemondási feltételek A legkülönbözőbb feltételekkel találkozhatsz, melyek általában a fizetési módokhoz kapcsolódnak. Nagyon fontos, hogy a foglalás megtétele előtt tájékozódj, olvasd el az ÁSZF-et, azaz a szálláshely Általános Szerzősési Feltételeit és ha szükséges, köss utas vagy stornóbiztosítást. Tipp: bizonyos hitelkártyákkal történő fizetéskor betegség esetén vissza lehet igényelni az “elveszett” előleget. (Általában orvosi igazolással)


8. lépés

Mit tegyél krízishelyzetekben, vagy ha váratlan eseményekkel találod szembe magatokat?

A szálloda túltöltötte magát

Először is, ne ess pánikba. Nem csak veled fordul elő! Amit fontos tudnod: - a szállodának kötelező azonos kategóriában ugyanazt a szolgáltatást (reggeli/félpanzió...) biztosítania. Ha 4-csillag helyett például 3-csillagos szállodába tud csak átfoglalni, jogodban áll kártérítést követelni, hiszen ez nem az a kategória amit te foglaltál. Ha érkezés után közlik a “jó hírt” taxit kell hogy biztosítsanak az új helyre. (Ha autóval utazol akkor általában ugye azzal mész tovább, akkor ez nem áll fenn). - Ha a wellness miatt foglaltál és a másik szállodának nincs vagy nem olyan/akkora, akkor kell hogy biztosítsák a mindennapi átjárást/belépőt és természetesen itt sem hiányozhat a kompenzáció még plusszban ( ez lehet például minden nap egy ital vagy egy ebéd wellnesszelés közben)

Betegség

Mindig vedd fel a kapcsolatot időben a szállodával. Helyzet,- ráta,- és szituációfüggő, hogy milyen megoldásokat biztosítanak, ha betegség miatt nem tudtok elutazni.
Sajnos van, mikor az árat nem térítik vissza, de próbáljuk áttenni más időpontra a foglalást, ha az megoldható mindkét fél részéről. Orvosi igazolást mindenképpen szerezz be.


9. lépés

Mit vigyél magatokkal a becsekkoláshoz?

Igazolványokat (személyi igazolvány vagy útlevél)
Pénzt, bankkártyát, hitelkártyát
Visszaigazolást, illetve a kinyomtatott levelezést is, ha speciális dolgokat beszéltünk le korábban.

Ha pedig később érkeztek, jelezzétek a szálloda felé.


10.lépés

Abban az esetben pedig ha végre megtaláltad a megfelelő szállást és ajánlatot, továbbá túlélted a foglalási procedúrát, nincs más hátra, mint hogy:

 

Érezzétek jól Magatokat!

Liszy Anett és Boros Diana


Tetszett a cikk? Hasznosnak találod? Osszd meg, hogy az ismerőseid is olvashassák!

Kövessétek a Facebook oldalunkat, Instagram-ot, csatlakozzatok élménybeszámolókért a zárt FB csoportunkhoz vagy olvasgassatok itt, a Bababarát Szállások weboldalán